#ultimulracnet: Retro Future – prima platforma de imagine care sprijina creativii generatiei Y

#ultimulracnet: Retro Future – prima platforma de imagine care sprijina creativii generatiei Y

Platforma de imagine Retro Future (www.retrofuture.co), primul proiect de la noi ce sprijină creativii din generatia Y, s-a lansat pe 1 decembrie, chiar de Ziua Națională a Romaniei.

Retro Future este un proiect (#ultimulracnetce întâmpină nevoia indivizilor și a companiilor de a accesa această comunitate care și-a depășit statutul de nișă. Este o umbrelă sub care creativii se întâlnesc și concep un prezent și, implicit, un viitor comun.

Retro Future este un agregator de servicii complete prin care companiile și indivizii beneficiază de consultanță și livrabile de imagine: de la consilierea de stil personal a clienţilor noştri, la definirea direcţiei creative a proiectelor vizuale şi de design, până la integrarea de soluţii strategice pentru branduri.

 Retro Future înseamnă Anca Miron și Ioana Cristina Casapu

Anca Miron. Foto by Adrian Anechitoaie

Anca Miron are o expertiză de 10 ani în design vestimentar, design de costum și direcție creativă pentru proiecte personale, teatru, cinema și reclame. Deține propriul label de modă, MIRON, și semnează campanii de imagine sau styling pentru alți designeri și proiecte conexe. A lucrat cu si pentru Raiffesien Bank, Petrom, Napolact, Ciucas, Teatrul National București, Elena Gheorghe, Andreea Esca, Saga Film, Multimedia Film, Hi Film.

Ioana Cristina Casapu este creative director și fotograf, cu un background de 8 ani în brand management, comunicare și jurnalism. A lucrat cu The Group, The Practice, Godmother, Dilema Veche, Promenada, Sapte Seri, Carturesti si a derulat in paralel proiecte foto și de styling pentru clienți din România și din afara țării. Împreună ne ocupăm de managementul platformei Retro Future, de selectarea clienților, a proiectelor, de gestionarea campaniilor și de creșterea armonioasă a echipei extinse de colaboratori pe care îi reprezentă platforma.

Oamenii care sunt alături de Anca și Ioana sunt Alex Olteanu, la cârma comunicării platformei, Sandra Cristu, Specialist în Social Media, fotografii Cristiana Negoescu, Adrian Anechitoaie si Andreea Retinschi, consultantul de comunicare Simona Petrică, make-up artiștii Mara Rădulescu și Mihaela Vasiloi, hair stiliștii Mădălina Ștefu și Iulia Goicea, designerul Anca Adina Cojocaru (Imaculatura), Răzvan Du (montaj) și o sumă de prieteni, colaboratori și parteneri care ne-au susținut si ne sustin demersul.

Retro Future, singura platformă de acest gen de la noi din țară

Pe plan local, nu există o platformă asemănătoare. Tocmai identificarea acestei lacune le-a stimulat pe cele 2 inițiatoare ale proiectului să creeze Retro Future.

Proiectul a început ca o nevoie care și-a găsit ecoul în viziunea comună a Ioanei și Ancăi, aceea de a susține tinerii creativi în demersurile lor, de a micșora decalajul dintre piața locală și cea internațională, de a clădi în continuarea conceptelor generațiilor anterioare, inovând și reinventând, în același timp.

Ne dorim să accentuăm prezența acestui spațiu de servicii și să promovăm, simultan, viziunea creativă a profesioniștilor pe care îi reprezentăm. Suntem o echipa care nu se da in laturi nici de la proiecte artistice, nici de la cele comerciale, pentru indivizi, companii mari, start-up-uri sau agenții”.

Ioana Cristina Casapu. Foto by Adrian Anechitoaie

Membrii generatiei Y sunt capabili să reinventeze și să revalorifice trecutul

Platformei i se spune Retro Future pentru că, deși membrii generatiei Y din România au trăsături înrădăcinate în comunism, sunt capabili să reinventeze și să revalorifice trecutul: Retro Future încearcă să le ofere un teren de joacă stabil, care să ii motiveze si mai mult. Suntem simultan conectați la trecut și viitor: păstrammoștenirea creativăși strategică a generațiilor precedente, fara a ne autolimita, și imbinăm expertiza din medii tradiționale cu viziunea contemporană”.

Retro Future este o metaforă a liantului dintre trecut și viitor: prezentul nu poate exista fără o temelie consistentă și coerentă, așa cum nici viitorul nu se poate înfăptui fara un trecut colaborativ.

“Lucrăm cu oameni care împărtășesc aceleași valori”

Ținem foarte mult să lucrăm cu oameni care împărtășesc aceleași valori, care au o cultură vizuală și generală bogată, în permanentă evoluție, cu oameni pasionați și dedicați muncii lor și cu start-up-uri și companii care recunosc că au nevoie de soluții inovatoare și adaptate la momentul prezent, reciclând elemente din trecut, traductibile în viitor”.

Cei ce vizitează platforma o să observe în primul rând, coerența dintre vizual și conținut. Apoi, le vor rămâne în cap proiectele diverse, care evidențiază adaptabilitatea și diversitatea noastră si a tuturor oamenilor cu care colaboram, mixul dintre imaginile indraznete si cele temperate. Transpare coabitarea firească între creativi ai aceleași generații, care, deși provin sau activează în medii diferite, ajung la o congruență naturală, care poate izvorî numai din alinierea și credinta în aceleasi idealuri.

Am ales 1 decembrie, Ziua Națională a României, pentru lansarea platformei Retro Future pentru că este o zi incărcată simbolistic, o moștenire pe care tinerii au interiorizat-o și o duc mai departe, revalorificând-o. A fost natural ca și petrecerea de lansare a platformei să coincidă cu petrecerea care sărbătoreste generații întregi”.

 #ultimulracnet, una dintre expresiile epitom cu care am crescut în anii ‘90 şi factorul cool din dicţionarul urban al unei întregi generaţii, este și numele petrecerii prin care a sărbătorit talentul și ambiţia unei generaţii aspiraţionale, ce îşi propune să trăiască în prezent inspirată de valorile trecutului şi motivată de inovaţia viitorului.

 3 cuvinte care definesc Retro Future = retro, future, now

retrofuture.co

www.facebook.com/retrofutureagency

——————————————————————————

#ultimulrăcnet a fost un eveniment sprijinit de AVON, ROD, Bicicletele Pegas, NOI – reţetar minimal cuisine, Stan Miles, F64 Studio, Poteca Studio & Alina Turdean şi Agrafa Print

HURDIS PR