Filmul HOLY MOTORS, manual de interpretat vise

Filmul HOLY MOTORS, manual de interpretat vise

 Filmul HOLY MOTORS, ce a avut premiera vineri seara în România, prezintă o zi din viaţa unui bărbat care, călătorind prin Paris într-o limuzină, îşi schimbă viaţa de la o oră la alta, aşa cum un asasin trece de la o ţintă la alta.

În fiecare conjunctură, are pe rând o altă identitate: uneori bărbat, alteori femeie, uneori tânăr, alteori bătrân pe moarte, uneori decrepit, alteori bogat, criminal, cerşetor sau patron, creatură monstruoasă, muncitor, tată familist.  HOLY MOTORS, cu care Leos Carax a revenit la lungmetraj după 13 ani de pauză, a fost decretat de critici cel mai interesant experiment vizual şi scenaristic al ediţiei de anul acesta a Festivalului de la Cannes, fiind, ulterior, prezentat în multe alte festivaluri importante ale lumii.

Filmul HOLY MOTORS poate fi vizionat la Cinema Union, până duminică, 16 decembrie.

 

CINEMATECA ROMÂNĂ prezintă la Cinema UNION filmul MOTOARE SFINTE / HOLY MOTORS 

Franţa-Germania, 2012 / 35mm / s.rom. / Dramă, film experimental

Regia și scenariul: Leos Carax

Cu: Denis Lavant, Edith Scob, Eva Mendes, Kylie Minogue, Michel Piccoli

_________________________________________________________

Program CINEMA UNION

Vineri, 7 decembrie, ora 19:00

Sâmbătă, 8 decembrie, ora 19:00

Duminică, 9 decembrie, ora 19:00

Vineri, 14 decembrie, ora 19:00

Sâmbătă, 15 decembrie, ora 16:30

Duminică, 16 decembrie, ora 16:30

 

_____________________________________________________________________________________________

Holy Motors, manual de interpretat vise pentru avansaţi

Ca orice cinefil care se respectă, ai un car de aşteptări dacă mergi la Cannes ştiind că trei dintre regizorii tăi preferaţi au filme în competiţie. Dar ce te faci când fix cel care te dezamăgeşte ia Palme d’Or-ul şi ceilalţi doi pleacă acasă cu mâna goală? Marele nedreptăţit al ediţiei de anul ăsta a fost Holy Motors, probabil cel mai discutat şi vizionat film din competiţie: în condiţiile în care orice fiinţă de pe Croisette încearcă să prindă cât mai multe filme ştiind că e imposibil să vezi totul, o grămadă de oameni s-au dus să vadă noua nebunie a lui Leos Carax de două sau chiar trei ori. Şi asta spune multe. (via Film Reporter)

După o pauză de 13 ani, prinţul neîncoronat al vagabonzilor şi poetul iubirilor stranii se depăşeşte pe sine cu un film imposibil de înghesuit în vreo comparaţie sau categorie. Holy Motors e un carusel de poveşti neterminate şi scenografii magice, şi în acelaşi timp un vis cu un milion de straturi de interpretare. Chiar şi faptul că nume ca Eva Mendes sau Kylie Minogue apar pe afiş păleşte într-o big picture care te fură din realitate şi nu mai vrei să se termine: Carax e unul din puţinii care reuşesc să facă un film total incoerent ca stil şi poveste şi în care totuşi se leagă totul într-o viziune personală mind blowing.

Monsieur Oscar e un misterios care circulă toată ziua prin Paris cu o limuzină albă condusă de o tanti super stilată. El iese la lumină doar când are câte o „întâlnire”, după ce studiază în prealabil dosarul ei şi se costumează după cum cere noul rol. Cam asta e toată povestea, dar fiecare „misiune” e un posibil film în sine, care aduce cumva un omagiu întregii magii a cinematografului în timp ce o deconstruieşte, şi totodată aruncă o privire melancolică asupra măştilor pe care le schimbă fiecare dintre noi.

La un moment dat ţi se urcă pe şira spinării senzaţia că meseria lui Oscar e să se dea drept nişte unii ca să le deturneze vieţile şi să facă un pic de bine sau dreptate pe lume, ca într-un fel de Alps al lui Yorgos Lanthimos upgradat la un nou nivel oniric-suprarealist à la française, cu câte un impromptu muzical în stilul lui Tsai Ming-liang. Inevitabil, o să te întrebi ce se întâmplă cu ei în timpul ăsta şi cine e Oscar cu adevărat. În limuzină, ai impresia că e un el însuşi din realitate, dar la finalul zilei când Céline îl duce acasă îţi iei o mare ţeapă, evident delicioasă. Fuck reality.

Continuarea pe Film Reporter