Cronica de concert: Show incendiar la Bucuresti, powered by The Cat Empire

Ultima zi din luna iulie a fost cu adevărat specială pentru fanii trupei australiene The Cat Empire, invitată să cânte, pentru prima oară, pe o scenă din București.

Timp de două ore, fanii prezenți la Arenele Romane au uitat de oboseală și de căldură și au fredonat și dansat pe ritmuri de ska-jazz, alături de membrii trupei, vizibil emoționați de entuziasmul publicului autohton.

Muzica lor neconvențională, născută din dorința de a oferi celor care îi ascultă o experiență de neuitat, poate fi catalogată drept un mixt inspirat și inspirațional de jazz, funk şi rock, cărora li se adaugă influenţe latino, reggae, ska şi dub.

Show-ul austrelienilor a fost deschis de  unele dintre cele mai iubite trupe românești contemporane, apreciate pentru energia debordantă pe care o transmit publicului și pentru noutatea absolută a stilului lor muzical. Toți cei prezenți au pătruns în atmosfera unui concert de zile mari pe ritmuri de raggae și dancehall alături de Blazing Vibez Soundsystem și s-au lăsat purtați de efervescența instrumentală a celor de la Baskka, catalogată drept revelația muzicală a anului 2014. Seara a continuat cu spectacolul trupei Subcarpați, unul dintre cele mai apreciate momente ale serii. Muzica băieților de la Subcarpați, ce reprezintă un amestec original al tradiționalului cu modernul, a pregătit intrarea în scenă a band-ului The Cat Empire.

În aplauzele celor aproximativ 3000 de spectatori prezenți la Arenele Romane, Felix Riebl (percuție, solist vocal), Harry James Angus (solist vocal, trompetă), Will Hull-Brown (tobe), Jamshid “Jumps” Khadiwhala (turntables, percuție), Ollie McGill (clape, backing vocals) și Ryan Monro (bass, backing vocals) au deschis concertul din București într-o tonalitate optimistă și energică, cu  piesa ,,Still Young”.

Australienii au pregătit pentru cel mai așteptat show al verii un program complex și au interpretat, spre deliciul publicului, piese consacrate, dar și mai puțin cunoscute, dintre care amintim ,,The Lost Song”, ,,Steal the Light”, ,,Brighter then Gold”, ,,Two Shoes”, ,,How to Explain?”, ,,Sly”, ,, Like a Drum”, ,,Till The Ocean Takes Us All” sau ,,Prophets in the Sky”. Solo-ul de pian al lui Ollie McGill a completat seria de momente inedite ale serii, ducând buna dispoziție la cote maxime. Reușind să transmită prin muzică emoții profunde și să traseze pe chipul fiecărei persoane prezente un zâmbet larg, The Cat Empire a demonstrat, prin spectacolul de la Arenele Romane, că este o trupă de renume care își respectă atât publicul, cât și muzica.

În timpul spectacolului, soliștii de la The Cat Empire au mulțumit constant celor prezenți pentru euforia manifestată și pentru bucuria pe care o împărtășesc alături de ei și au părăsit scena, puțin după ora 12.00, cu promisiunea că vor reveni în România.

Publicul a răsplătit cu aplauze constante prestația trupei, care a dozat foarte bine seara din punct muzical, alternând momentele de explozie cu ritmuri mai lente. Bineînțeles, spectatorii nu i-au lăsat să plece pe membrii trupei The Cat Empire decât după ce au revenit pe scenă, pentru bis-ul mult așteptat.

Sperăm să ne bucurăm cât mai curând în București de încă un show incendiar precum cel oferit de trupă australiană, care ne-a arătat că muzica adevărată, cea care sparge bariere și unește suflete, înseamnă pasiune, devotament, energie și spontaneitate.

credit photo – Emagic