Arhanghel’sk, daca intreaba cineva, esti cu mine

Arhanghel’sk, daca intreaba cineva, esti cu mine

Am emoții. N-am mai scris de mult, de când mi-am recăpătat vocile pe radio n-am mai scris un cuvânt. Nici măcar ei nu i-am scris, darămite ție…Iar acum n-am emoții pentru mine ci pentru albumul pe care urmează să-l disec.

Am asistat de-a lungul ultimului an la o parte din facerea lui. M-am bucurat ca un copil toamna trecută când am auzit demourile (sau demonurile) de pe el. Nu înțelegeam pe atunci de ce zice colegul meu Bogdan că îi lipsesc piesele ca „Soare cu dinți”, „Iguana” si alte alea. Acum, după ce am terminat de ascultat întâia oară Arhanghel’sk cap coadă pricep că nu e Stalingrad și de ce nu e. Arhanghel’sk are momente de geniu de o anvergură pe care n-o găsești pe Stalingrad, dar ce dracu’ să facă omul anului 2015 cu momentele astea de geniu? Succesul comercial al noului album RATB ar fi ca o lovitură de stat în acest rahat în care se scaldă țara Muzicania. Se simte cineva prin mulțime în stare de așa ceva?

Puțin peste o oră stă cu noi partea a doua a trilogiei Bacovia Overdrive, mai mult ca volumul 1 dar insuficient am zice noi toți care așteptam și varianta de studio a piesei „Noi toți”, de exemplu. Dar urmează, pe volumul trei, Vladivostok, care s-ar putea să nu fie chiar următorul album Robin And The Backstabbers, zice chiar gura Robinului. Scafandru Regizor Cosmonaut s-a transformat într-o trilogie de piese de pe urma cărora rămânem cu versuri ca „Dacă spui că ai plecat și m-ai uitat ești cu mine / Așteaptă, mereu uităm ceva” sau „Prea multe dimineți ne-au șters de tot visele”; Eu fac brazii tu faci apa are fix patru minute iar Arhanghel’sk ar trebui pusă de două ori consecutiv pe radio pentru că 1 minut și 49 de secunde e prea puțin pentru orice, dar până la urmă nici dragostea nu mai durează trei ani ci am impresia că tot 1 minut și 49 de secunde. Broken High Heels ne întreabă dacă „mai e lumină la spital sau mergem la mine?” și recunosc că pe asta eu am luat-o foarte personal. Trecerea între jumătățile albumului se face, evident, cu apă aer foc pământ wifi adică ce e vital pentru tot omu’ ca să ajungă la Muzică În Cântece, asta se aude și pe radio zilele săptămânile lunile astea și despre ea zicea o prietenă că a ascultat-o și i s-a făcut dor de serile de vară și cred că le-a plăcut și oamenilor din Control atunci când le-am arătat-o prima oară „noapte de nepătruns m-ai chemat și ți-am răspuns noapte de nepătruns am venit dar te-ai ascuns”. În anul în care m-am născut, Fabrizio De Andre cânta prima oară La Domenica Delle Salme și nu cred să se fi gândit atunci că 25 de ani mai târziu niște români vor ajunge să-i asculte și să-i cânte muzica și să o lanseze chiar în duminica în care încercau să facă puțină dreptate, măcar am ieșit în stradă, Minciună mai mare nu am dar sunt sigur că se găsește vreun deștept care să vină cu ea. Pasta de dinți sau mii de ani de mâine, e 2 și un sfert și plouă și eu mă simt de parcă aș asculta cântecul ăsta pe casetă și sigur nu e anul în care suntem de fapt, să tot fie o mie nouă sute nouăzeci și ceva căci se vorbește despre școală și despre primul sărut și despre moarte și despre întors acasă. Pe harta lumii am impresia că am mai desenat și pe primul album, e singura piesă care s-ar fi potrivit la fel de bine și acolo, e elementul de legătură? Harta lumii desenată din memorie. Arte și Meserii e unul din momentele alea de geniu de care vorbeam la început și din păcate e piesa care m-a făcut să zic încă din toamnă că ăsta va fi cel mai bun album românesc și ce mă făceam dacă nu era așa? De la varianta aia am mai primit niște versuri scrise de mână de ziua mea și zău că a crescut frumos de când ne-am văzut ultima oară. „Spune-mi, te rog, e noapte sau zi? E greu să-mi dau seama de când nu mai vii” iar finalul de 10:51 nici că se putea să fie botezat altfel, Imperatrix, atât cât s-o putea – un rezumat aproape nescris a tot ce a fost până acum – 5 ani.


Liniștea nu înseamnă lipsa muzicii.

A recenzat pentru dumneavoastră Alexandru Anghel (Playlist Manager & Producer TaNăNaNa)

***********************************************************************************************************************

Robin and the Backstabbers – Arhanghel’sk: tracklist si artwork; ultima zi de bilete early bird la concertul de pe 8 mai!

A sosit vremea. Arhanghel’sk e aici, a doua parte a trilogiei Bacovia Overdrive inceputa acum doi ani si jumatate cu Stalingrad. Arhanghel’sk e aici cu 14 piese despre scafandri, mirese si ingeri, case in flacari si cantece duse de vant. Arhanghel’sk asteapta sa va cunoasteti.

Pe 8 mai, la Halele Carol din Bucuresti, ne vedem sa ne imprietenim cu noul album Robin and the Backstabbers! Azi, 30 aprilie, este ultima zi in care biletele de intrare se gasesc pe www.iabilet.ro si in reteaua IaBilet la pret early bird promotional – 35 de lei. Intre 1 si 7 mai biletele vor costa 45 de lei, iar la intrare acestea vor fi 55 de lei.

Andrei Robin Proca – voce, chitara
Florentin Vasile – chitara, voce
Andrei Fantana – clape, saxofon
Oigan – bass
Vladimir Proca – tobe
Radu Moldovan – tobe

fb.com/RobinandtheBackstabbers