29 – 30 iunie: Atelier de născocit povești „de acum” despre oameni „de atunci”, pentru copii și adolescenți, la MȚR

29 – 30 iunie: Atelier de născocit povești „de acum” despre oameni „de atunci”, pentru copii și adolescenți, la MȚR

Dacă ai avea 5 sertare cu 1000 de fotografii vechi de când lumea și ar trebui să alegi doar două fotografii, pe care le-ai alege? Pe cea cu copii și scrânciob, pe cea cu soldați sau precupeți, sau poate un cal și-un câine? Și apoi, din ce fel de poveste ar face parte aceste imagini? Una SF sau contemporană, un basm cu căpcăuni sau cu personaje din ultimul joc pe calculator?

Prima dată ne vom juca ”de-a actorii”, apoi vom scotoci prin sertare cu fotografii din Arhiva de Imagine MȚR și, după ce ne vom alege cele mai frumoase fotografii, vom compune împreună o poveste. Pe care apoi o vom dramatiza, că doar de aceea ne jucăm prima data de-a actorii!

#Miercuri, 29 iunie, ora 10.30, pentru copii de la 8 la 12 ani
#Joi, 30 iunie, ora 10.30, pentru adolescenti (12-16 ani)
Atelierul are o durata de 1 oră 30 min – 2 ore.
Sala Librărie MȚR.

Numărul maxim de persoane pe atelier: 12. Participarea este gratuită.
Înscrierile se fac la adresa de email arhivamtr@gmail.com, cu rugămintea de a ne specifica vârsta copilului participant.

„Atelier de născocit povești pentru copii și adolescenți” este parte din proiectul „IMAGINEA-MARTOR: ateliere de arhivare performativă” derulat de Arhiva de Imagine a Muzeului Național al Țăranului Român în perioada 17 aprilie – 15 noiembrie 2016.

***

[Despre Raluca Oprea-Minoiu]
“Imi place să mă joc. Cu timpul, cu ideile, sunetele, culorile, amintirile, gândurile poznașe.
Mă joc fiind coordonatorul serios al Biroului Creativitate al MNTR (da, există un astfel de birou straniu, un fel de Hogwords); mă joc ținând ateliere pentru copii și adulți, în care născocim povești, pictăm, modelăm, coasem propria lume; scriu, alături de prieteni, cărți și reviste culturale pentru copii și dau și o mână de ajutor la conceperea de expozitii interactive (expoziții cu mirosuri de șofran și scorțisoară, ape vii și mlaștini).
Si cum cu jucatul nu-i lucru de șagă, să știți că mă duc și la școală pentru asta. De acolo vin cu tot felul de idei și metode, pentru că nu degeaba voi fi, curând, terapeut prin joc și dramaterapie.


Prin urmare, în ateliere vom lucra cu corpul nostru, vom proiecta emoții și gânduri pornind de la fotografiile de arhivă și vom intra în felurite roluri, fiecare după putință și inspirație. Dar împreună”.

[Despre Arhiva de Imagine MȚR]

Arhiva de Imagine este principala componentă a Arhivei Etnologice a Muzeului Național al Țăranului Român. Arhivă documentară de specialitate dedicată deopotrivă cercetătorilor și publicului larg, aceasta reunește imagini vechi (începând cu secolul al XIX-lea) și imagini noi: FOTO – clișee pozitive și negative pe sticlă, negative și diapozitive pe film, contacte și printuri originale; VIDEO – filme pe peliculă și VHS. Colecțiile sunt însoțite totodată de materiale foto-video digitale.

Proiectul „IMAGINEA-MARTOR: ateliere de arhivare performativă” deconstruiește ideea conform căreia arhiva este un depozitar obiectiv al istoriei și al realității sociale. „IMAGINEA-MARTOR” este deopotrivă un demers de educație vizuală, dar și de <dezvățare> muzeală. Ne dorim ca vizitatorii să uite că în muzee nu au voie să atingă, să întrebe, să caute, să aleagă, să contribuie. Mai mult decât muzeul, arhiva este percepută ca un spațiu eminamente închis. Arhiva de muzeu, cu atât mai mult. Proiectul explorează tensiunea dintre misiunea de conservare și cea de arătare a colecțiilor muzeale și experimentează interacțiunea dintre arhivă și artiști ca mod de cunoaștere și explorare muzeală.

***
Parteneri instituționali: Teatrul Mignon, 8pt (Performance Theatre), Turnul Croitorilor Centru de Cultură Urbană Cluj, Allkimik, CESI – Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii.

Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.